Tuesday, March 31, 2009

CARIK CARIK BULU AYAM...


Hari ini genapla 5 bulan aku dah jadi Pengetua Asrama... banyak lagi yang aku perlu buat sebenarnya untuk kukuhkan organisasi ni. Cumanya, kekadang aku rasa tak berapa syok sebab amalan kat sini tak sama ngan tempat lain. Kalau tempat lain, Kamsis diperintah secara sendiri tapi kat sini banyak sangat kerenah birokrasinya. So kiranya aku macam takde say la untuk certain-certain things... ( oooops maaf, bukan nak condemn. Sekadar menyuarakan pendapat )

Semalam sesaja bukak blog ni tiba-tiba nampak ada 1 comment untuk entry yang lepas... terkejut aku rupanya Kak Hai yang hantar...terus aku bukak blog dia... Hati aku rasa sayu sangat sebab teringat kat arwah abah yang sangat sangat sayang pada abang sulung dia. Lepas tu aku teringat macamana bersungguhnya Pak Long nak temankan abah sambil baca Yasin pada malam penghabisan sebelum abah pulang pada Penciptanya.

Kebetulan pulak aku tengah layan lagu Pejamkanlah Matamu ( OST 9 September ), lagi la lajunya airmata turun... Bila aku baca entry entry dalam blog Kak Hai, aku teringat kampung... Teringat pada Pak Long, Mak Long, Joi, Pak Uda Raman, Pak Andak Rahim, Teh Nah dan semua sanak sedara...

Ada beberapa insiden yang buat kami seolah-olah makin jauh dengan family sebelah abah... tapi aku tak mau biarkan benda- benda begitu berlaku. Aku selalu ingat arwah Abah ajar aku jangan sombong dan besar diri biar tinggi mana pun kedudukan kita. Aku tau aku perlu jadi orang yang sentiasa ingat dan kukuhkan pertalian sesama sedara... Itu tanggungjawab aku pada Arwah Abah...

Tetiba aku jadi sangat rindu pada abah... Al Fatihah, mudah - mudahan abah sentiasa berada bersama-sama orang yang beriman...

1 comment:

hai said...

Boleh Kak hai tau insiden apa agaknya tu?Tak syok la,mana tau melibatkan Kak hai sekali...