Wednesday, July 28, 2010

TUMBANG...

Hari ni aku dengan cerianya menelefon Rohai di Library... Reaksi Rohai...woiii cerianya engko pagi ni... Dah berborak lebih kurang, kitorang pun berjanji nak sarapan pukul 8.45 macam biasa.

Sampai di kantin, Kak Jan adalah orang pertama yang aku jumpa kat stall Mak Su... " ngapo-ngapo ee kilen? Aku donga awak tumbang semalom... " Dalam hati aku terus berkata : Wau... sampai kak Jan pun tau... Kami pun borak2 la sekejap. Dapat jugak aku asah bahasa Rao. Dah beli makanan, aku pun cari la port nak makan... Aku disapa Lizawati " kak Ezat dah sihat ke? dengar cite semalam blackout ye"...he he...rasa besar hati pulak bila ramai yang concern.

28 Julai 2010

Aku actually dah lemah badan sejak beberapa hari lepas. Ntah kenapa tapi memang rasa lemah sangat badan sampai asek nak tido je... Bila tanya kat Nasir ( MA di klinik asrama ni ) dia kata akak tak exercise. Peluh tak keluar...betul la kot...

Lepas Subuh tu aku memang dah tak boleh angkat kepala dah...rasa mengantuk tahap gaban la... pastu kepala memang pening gile... Lepas punch in, aku dah tak boleh nak tahan lagi..akhirnya aku balik rumah dan memang blackout sampai dekat 3 jam...

Dalam pukul 10.00 bila rasa badan dah okay, mengenangkan kerja yang berlambak2 kat ofis, aku gagahkan diri gi ofis... Dalam tak sihat tu aku manage siapkan memo audit dalaman dan jadual audit... walaupun adala salah sikit2..punyela pening sampai tersalah letak nama sapa2 tah dalam list auditor. Banyakla email yg aku terima sebab nak confirmkan sapa dia insan sorang ni yang aku masukkan dalam senarai juruaudit... He he..I'm sorryyyyy...Ketua juruaudit tak berapa waras semalam...

Ya Allah...nampaknya kau kirimkan hikmah dalam banyak perkara dan bentuk... Aku duduk dan memikirkan betapa besar hrahmat Tuhan bila dia makbulkan hajat aku nak dapat biasiswa sambung belajar...dapatla aku tumpu pada Syakir Naeim, pada Syamil yang nak ambik UPSR dan pada Kak Ya yang nak mula tahun 1... Dapat juga aku break sekejap dari kesibukan keja... Yang penting, dapatla aku jadi surirumah tangga sepenuh masa selama 2 tahun...heh heh... Amiinnnnn...

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)