Tuesday, April 7, 2009

MACAM-MACAM ADA

Minggu ni fikiran tak berapa seronok...especially after receiving the bizarre news from Zizi. Hmmm...macam - macam ye... Teringat lagi aku masa jamuan rumah terbuka kat Panchur Jaya hari tu, bukan main ramai VIP yang datang ke rumah Awang... Sempat lagi aku suarakan rasa envy aku pada kejayaan dia tapi berita minggu lepas mengejutkan aku dan banyak menyedarkan aku betapa beruntungnya aku sekarang...

Semalam Nuar Arshad telefon and we talked about kes Awang ni dengan panjang lebar. Dan ntah dari mana aku dapat idea, akhirnya aku tanya soalan yang sepatutnya aku tanya 16 tahun yang lepas. Incident tu dah lama pun...masa kat maktab... Dan kesudahannya Nuar bagi aku jawapan yang sangat melegakan aku sebenarnya.

Mior inform kat aku dia nak quit jadi warden because of several incidents la... Aku sebenarnya tak berapa rela dia berenti sebab I can count on him tapi aku tak boleh bersikap tak adil dengan dia. Biarla..pilihan kat tangan dia...

Minggu ni jugak English Week... tapi macam biasala kat sini takdela sehappening mana. Ada la Spelling Bee, Scavenger Hunt, Public Speaking ...but apart from that...nothing special. As a reward untuk students Sem 5 yang dah berhempas pulas buat survey project, aku bagi depa tengok movie... Hairspray... They were so excited nak tengok John Travolta jadi perempuan as quoted by a. Khaizu, he is handsome as a man and pretty as a lady though he's gigantic for a woman... Seronok sakan bebudak ni sebab dapat tengok movie yang lain sikit sebab this time dapat tengok musical movie...

Last week aku memang emo habis especially bila teringat arwah abah but this week I'm okay...mungkin sebab banyak keja. BTW the sleep study will be done next Saturday... Tomorrow is Syamil's birthday and he requested to have his party at school. Semalam aku try slow talk ngan dia...mintak dia sabar sampai Saturday so that everybody will be around...alhamdulillah dia kata ok..it's just that dia susah hati sebab ada kawan-kawan dia yang dah bagi hadiah... ( dia dapat hadiah jam Ben 10 from one of the Year Six girls )...Cik Ija dia selalu kata Syamil ni pandai mengayat orang...cam romeo...Heh heh...

Semalam ada student beli makanan kat kafe and dah separuh makan keluar ulat melenting2 dari ikan keli dia...Aku cukup hangin bila dengar benda- benda macam ni. Ada harapan ni kena terminate contract. Students pun dah tak trust kafe ni actually... Those are the few things yang aku kena tengok sejak jadi Pengetua Asrama ni. Menjadi head kepada penyelia penyelia asrama dan wardens as well as making sure that the students welfare are well taken care of....

Ni aku plan nak keluarkan buletin untuk asrama so that the students will be informed of everything ( except PNC ). Banyak benda yang nak dibuat...banyak yang dirancang tapi tak pasti mampu atau tidak... Hai Tuan Punya Alam dan Segala Kejadian, berikanlah aku kesihatan dan kekuatan untuk menghadapi setiap cabaran, ujian dan kurniaan mu

No comments: