Wednesday, April 29, 2009

KITA BERTEMU LAGI

2, 3 hari ni PSAS memang happening la. Maklumla Pesta Konvo ke 4. Ramainya umat kat kampus ni sampai rasa sesak pulakkk... Selasa malam aku bawak anak-anak pegi tengok live band kat Tapak Pesta. Biasa la budak - budak of course depa rasa seronok dapat tengok orang nyanyi walaupun bukan penyanyi sebenar.

Aku pun actually baru balik dari Ulu Tiram Johor. Dok bawak budak budak JPK pegi Program Memperkasakan Jatidiri. Was informed that Hj. Jalil will be replaced by Pak Isa ( sepupu Pak Long Sahak ). Wahhhh.... hebat betul dia, muda - muda dah dapat jadi Pengarah.

Ramai bekas anak-anak murid yang datang jumpa aku...Alhamdulillah ingat jugak depa kat aku. Si Shamsinar sempat hulur kad jemputan kawin...Hmmm kena pegi kot...

Petang semalam dapat call dari Zailani ( ex DTK ). Katanya dah sampai kat ofis aku. Alahai anak...nampak dah matured sangat dia... still sweet macam masa belaja. Aku tumpang bangga dia dapat Pingat Ketua Jabatan... baik, rajin, dengar kata...you deserved it.

Masa nak balik dia wish thank you atas segala penat lelah aku mengajar dia dan dia mintak halalkan semua ilmu yang aku dah bagi. Touching sungguh...sebab dia memang rajin " mengacau " aku mintak tolong tunjuk apa-apa yang dia tak faham. Peliknya dia ni masa belajar dulu, dia segan nak jumpa aku directly tapi dia lebih prefer SMS. Kalau dalam SMS macam - macam dia bercerita tapi kalau dalam kelas penyegan habis...

Kesian dia masa Aishah tazkirahkan dia pasal dia kerap sangat SMS aku sampai tengah-tengah malam dan awal pagi. Sejak tu dia dah takmau SMS aku lagi. Takut agaknya... Sian dia sedangkan selalunya dalam SMS tu kami akan discuss hal pelajaran dia...

Apa-apa pun aku doakan semua anak murid aku akan jadi orang berjaya dan berguna dan semoga depa tak lupa pada Tuhan, ibu bapa dan pendidik yang pernah ajar depa.... Aminnn

No comments: