Tuesday, April 7, 2009

MUSIC PRODIGY???

Masa aku kecik - kecik dalam era sekolah rendahla...aku ada buku latihan yang kat dalamnya penuh lirik lagu. Aku memang suka menyanyi sampai aku ingat lagi aku kena marah ngan abah sebab masa hari arwah Wan ( mak abah ) meninggal aku sempat lagi hum lagu Uji Rashid ngan Hail Amir walhalnya masa tu umur aku tak sampai pun lagi 4 tahun... Masa aku kecik - kecik kalau orang tanya dah besar nak jadi apa mesti aku jawab ...Uji Rashid... Mak Misi pernah tanya aku siapa Menteri Besar Pahang...selamba je aku jawab Najib Hanif walhalnya masa Najib Razak yang jadi MB Pahang ( dapat hadiah penekel sedas )

Punyala aku minatnye menyanyi sampai kalau aku dengar lagu sekali je aku dah boleh hafal liriknya... Ceh...sekarang ni kalau aku tengok Diari AF, bila bebudak tu depress sebab susah nak hafal lagu, mesti aku pelik sebab pada aku benda tu kacang habis... Masa aku darjah 4, aku boleh hafal semua lagu dalam kaset Anuar Ellina tu dalam masa sehari je...

Sampai Mummy pernah bagitau a.Khaizu, dulu-dulu masa aku kecik dia risau takut aku jadi penyanyi sebab aku suka sangat menyanyi. Sekarang ni kalau kat ofis, PC aku mesti bising sebab ada lagu. Pastu aku selambanya menyanyi2 dalam ofis tak kirala depan Ustaz ke Ustazah ke, kalau aku rasa nak melalak tu aku nyanyi je...

Pulak tu yang peliknya aku dengar lagu siap dengan ada interpretasi lagi...emosi lagu la...melodila...cessss...macam pengkritik tetap AF pulak. Ni la hasil 3 tahun ambik minor Music Education masa kat UPSI. Sampai ke nama2 sesetengah alat music pun aku tau...

Aku suka sangat lagu Tiada Lagi yang Amy Search nyanyi...Mayank Sari pun ada nyanyi lagu ni tapi aku rasa yang Amy nyanyi lebih berperasaan... Tiap kali dengar lagu ni mesti aku kata pedih..pedih sebab violin dia sangat mencucuk hati dan perasaan. Pastu lyrik dia pun sangat meaningful... Sampaikan baru-baru ni masa ada sikit salah faham dengan rodhong rapat kat ofis, dia bagi lagu tu kat aku sebab dia tau lagu tu akan cool down kan aku... actually ada satu lagi lagu yang bila kau dengar aku akan jadi emo...lagu Pejamkanlah mata ( OST 9 September ). Boleh meleleh leleh airmata ooo...

Dua dua lagu ni remindkan aku pada sorang kawan lama yang pada aku ada unsettled things between us... Aku penah cakap kat dia..I hate you for one reason...dan aku tak pernah reveal apa sebabnya tapi aku rasa kalau dia dengar lagu ni dia patutnya paham dan terima.... Haaahhhh...cite lama...tak mau ingat...Kita mesti teruskan kehidupan....Semalam itu kenangan, esok dalam perancangan namun hari ini kenyataan... so kena la percaya pada benda yang nyata...

No comments: