Thursday, May 7, 2009

BILA LA DEPA NAK RETI???

Hari ni aku ada kelas dengan DKM 5A dan memandangkan minggu depan final test depa aku pun bagi depa buat revision exercises yang aku yakin dapat membantu depa mempersiapkan diri. Dalam dok terfikir - fikir tu idea pun datang. Instead of suruh depa baca buku, aku assigned kan supaya diorang cari maklumat mengenai perkara-perkara yang ditetapkan dan persembahkan dalam bentuk mind map. Rasa aku, depa akan banyak belajar bila mereka buat berbanding dengan jika mereka hanya baca dan hafal.

Lepas tu aku ada kelas ganti dengan SAD 4B. Bayangkanla nak mengadap 42 lelaki semua pastu suka buat lawak bodoh. Dalam kelas tu ada sorang mamat ni, biarla aku namakan dia R... Dia mungkin kurang perhatian jadi dalam kelas selalu buat lawak bodoh. Menyampah betul dengan perangai dia sebab dia selalu spoilt kan mood aku nak ngajar.

Tadi aku suruh diorang salin nota, and semua budak ni jawab tak bawak buku sebab baru balik dari bengkel. Okayla, aku faham tapi tiba-tiba dia ni pegi jawab tulis atas meja boleh tak puan. Aku dah memang angin terus je aku jawab.." Nak kena tampar. Jawab merepek-repek ni kenapa? " aku rasa bebudak lain pun bengang kot dengan dia sebab depa pun macam setuju je bila aku kata macam tu. Sebab kalau aku marah, tersangkut la diorang nak belajor...

Hish, tu bukan nature aku sebenarnya. Tak seronok betul aku rasa sebab aku sebenarnya sayang kat students tapi aku rasa apa yang budak ni buat dah terlebih sempadan la... Dah selalu aku rasa diorang ni ditarbiyahkan pasal kepentingan hormat pada cikgu, adab belajar..tapi aku tak taula sampai bila diorang nak insaf dan belajar...

2 comments:

MARINI said...

Salam...Kak Hai, ada tak nombor De Ros? Mimi nak mintak nombor dia la...

hai said...

ni no tel pok de syukur:012-3734948