Sunday, September 13, 2009

KUTU = BOTAKKAN KEPALA


Hari ni kami sekeluarga ke Sungai Buaya berbuka kat rumah Kak Erie kakak ipar sulung aku... Aku memang selalu lookign forward ke acara-acara gathering begini sebab biarpun jumlah ahli keluarga tak ramai mana tapi tetap meriah sebab anak - anak buah aku dah besar-besar so banyakla yang akan dicelotehkan...


Nampak suka benar Kak Erie menyambut kami...maklumla dah lebih 4 bulan tak jumpa sebenarnya. Nama je duduk berjarak 30 minit perjalanan, tapi kesibukan yang tak berkesudahan selalu membantutkan kesempatan nak berjumpa.


Lebih kurang jam 6, Kak Ano sekeluarga sampai dari Tasik Puteri... Riuhla mulut abang Aziz melayan anak - anak aku yang memang sangat menjadi perhatian sebab depa la yang paling kecik...


Tengah sibuk - sibuk menghidang makanan aku terdengar riuh rendah si Saidah mengilai... mulanya aku tak ambik port pun...tapi aku dengar makin beria pulak sebab dah makin ramai yang sambut gelak...


Dengan hilaian yang tak berhenti - henti, si Saidah bercerita yang kak Awa botakkan kepala. Aku yang mulanya tak percaya rasa sangat terperanjat bila aku berpaling dan nampak si Salwa memang hampir botak ( anak - anak rambut tengah tumbuh ) macam Mawi. Aku tanyakan kenapa, dia pun bercerita, asalnya dia rasa kepalanya berkutu, dia gi kedai nak potong rambut tapi amoi tu dah tertobekkan kepala dia.. Last - last dia bengang terus dibotakkannya...


Memang si Awa ni berani gila la... Dia buat aku teringat kan Bai Ling dalam Anna and the King... dahsyat betul anak aku yang sorang tu...

No comments: