Saturday, September 12, 2009

LAMA TAK JUMPA

Sebagai memulakan semula kisah - kisah yang nak aku sharekan dalam blog ni biarla aku mohon maaf dulu pada sesiapa yang sentiasa rajin membaca blog aku ni terutamanya pada diri aku sendiri sebab dah lama betul tak update pengisian dalam ni. Bukan masalah sibuk tapi masalah FB and blogging is no longer permitted kat ofis.... Sehingga akhirnya aku ambik keputusan untuk sign up utk wifi di kuarters so that there'll be no more problems for me to be online... Satu lagi sebab nak stopkan anak teruna aku dari kerap sangat nak ke cybercafe kat sebelah ofis aku ni... Pegi sana pun dia bukan buat apa... dok main game so baikla aku masuk wifi biar dia main je kat rumah...senang sikit hati aku...

Hari ni , pepagi Ahad ni memang la rumah aku akan sunyi habih... Diorang ni lepas subuh je akan tido balik and start pukul 10 atau 11 barula rumah aku akan bernyawa balik... Kalau anak dara aku yang sorang ni lagi aa teruk... Silap - silap dekat Zohor karang baru dia sedar...

Di kala ni, masa aku tengah duduk ngadap komputer ni, hanya ada adik Naeim je yang temankan aku... siap tergedik - gedik lagi menari sambil dengar lagu Hindi yang aku pasang sambil menulis ni...

Bulan puasa kali ni aku rasa banyak sangat makna pada kami sefamily. Terlampau banyak rahmat Tuhan dan rezeki yang kami terima yang menambahyakinkan aku dengan kuasa Allah dan Kun Fa Ya Kun... Tak tau macamana aku nak gambarkan dan ceritakan tentang satu demi satu rezeki dan kebaikan yang Allah kurniakan... Tak henti - henti aku ucapkan syukur dan rasa betapala kita ni sebenarnya sangat bergantung kepada Allah... Betapala besarnya kasih sayang Allah pada semua hambanya...

Doa aku mudah - mudahan segala kebaikan dan kelebihan yang kami sekeluarga perolehi sepanjang Ramadhan kali ini tidak menjadikan kami manusia - manusia angkuh dan semoga tahap keimanan kami bertambah dengan segala kurniaan ini... Aminnnn....

No comments: