Wednesday, July 22, 2009

BAKAT...

Dah lebih seminggu rasanya aku tak update blog ni... Banyak sangat keja dan banyak sangat benda lain yang nak dibuat. Pastu idea pun macam taknak datang sangat...

Dua hari lepas aku ke SK Trolak Utara jemput hubby and Syamil dari sekolah. Sambil menunggu tu aku sempat belek - belek papan notis kat pondok NILAM sekolah tu. Aku pun nampak iklan pertandingan buku skrap. Temanya Perdana Menteri Malaysia.

" Ha Syamil...masukla contest ni..." aku pulak yang terlebih excited.
" Malas la..." Ya Rabbi...selamba dan laju je dia jawab. Rasa aku nak luku je kepala dia tapi memandangkan masa tu ramai orang sebab waktu balik sekolah, terpaksa la aku control ayu. Aku taknak la orang label aku tak sayang anak...

Balik tu sepanjang jalan ake dok merangka apa nak dimasukkan dalam buku skrap tu, apa designnya, kertas warna apa nak pakai... Maklumla zaman aku sekolah dulu mana ada pertandingan gini... Tu yang jakun tu...

" Hai...Ummi pulak yang lebih...nanti tulis nama Ummi tau jadi peserta... " tetiba je Abg Khaizu menyampuk... Terus aku diam...hmmm dah terlebih sudula pulak gamaknya aku ni ye...

Tak taula aku samada sebab anak aku lelaki ke ataupun dia bosan sebab jadi anak cikgu, makanya dia selalu kurang minat nak aktif kat sekolah... Cikgu dia suruh masuk nasyid, dia pegi tarik diri...Cikgu dia suruh masuk Spell It Right, dia kata dia tak boleh ngeja... Gamaknya dia taknak orang kata dia terlebih kot, mentang - mentangla anak cikgu...

Yang aku herannya kalau kat rumah dia la hebatnya. Bayangkanla dia boleh nyanyi lepas satu lagu ke satu lagu depan sepupu2 ngan Mak Erie dia ( kakak ipar aku yang sulung ). Siap buat lawak sampai Ayah Said dia panggil dia Pak Lawak...

Memang aku peratikan dia kat sekolah macam taknak menonjol...agak aku mesti ada kena mengena dengan kengkawan kot? Mungkin kawan2 dia yang lain tak aktif so dia ikut supaya dia sama je macam depa...

Ada satu benda je yang dia memang aktif dan suke...main bola sepak. Ha yang tu dia memang tak sorok - sorok bakatnya... Hmm...ntahla..anak lelaki..macam macam...

2 comments:

hai said...

setiap anak memang berbeza tingkah laku mereka...ada yang aktif kat rumah tapi senyap je kat sekolah..ada yang nakal kat sekolah tapi baik je kat rumah....biarkan mereka memilih apa yang mereka suka..macam bola tu...itulah sebenarnya pilihan hati dia!!

una_noche said...

kak mimi ade fcbook ke...add sy najib abduul rahman