Monday, July 13, 2009

APA DAH JADI???

Pagi semalam sambil tunggu nak gi keja aku sempat tonton MHI... terdengar Abby Fana baca laporan akhbar pasal students perempuan buli kawan depa kat Terengganu. Aku mengucap dalam hati... Apa nak jadila budak - budak ni... Tak takut ke kalau apa - apa jadi kawan tu?

Malam tadi sempat tengok berita...terperanjat beruk tahap gaban aku tengok clip video yang dirakam pasal aksi membuli tu... Ya Allah aku memang tak menyangka ada budak seganas tu di muka bumi ni. Sepak kawan macam sepak guni pasir...

Memang layakla budak tu kena buang sekolah kalau tahap gitu moral dia. Tapi kalau kita baca balik laporan akhbar tu sebab musabab nye lekeh benar. Sebab tak puas hati kawan kena puji pun boleh jadi sampai nak bergusti bagai. Kalau dibiar - biarkan mau berbunuh bunuh rasa aku...

Kesian yek... tak cukup puas hati ke dengan anugerah Allah pada kita. Kalau aku la, bab bab kecantikan ni perkara remeh benar pada aku... Apa nak heran, semua kejadian Allah tu cantik... hanya jauhari kenal maknikam... Pada orang ni kita mungkin tak cantik tapi pada orang lain kita mungkin cantik...

Ngeri jugak memikirkan keadaan anak - anak zaman moden ni... Buat apa - apa macam tak takut Allah... Di buatnya mati anak orang tak ke naya... Hish... nauzubillah...mudah mudahan janganla anak - anak aku berperangai serupa...

2 comments:

hai said...

tak tau nak kata apa....nakal zaman kita sekolah dulu,tak sama langsung ngan zaman sekarang.Agak2 dimana silapnya?????

MARINI said...

Tu la..rasa kita zaman sekolah dulu ganas dah... Rupanya ada lagi dahsyat dari kita... Itu la harga yang kita kena bayar bila kita kejar modenisasi... Orang tak pandang dah perangai baik. Sapa kuat dia bertahan...