Tuesday, July 7, 2009

FAREWELL...


Dalam 2 minggu ni antara berita yang paling sensasi rasa aku ialah berita perginya Jacko aka Michael Jackson sebab heart failure... Masa aku dengar berita tu, aku di KB... Ingatkan just rumours tapi rupanya memang betul.


Sepanjang 2 minggu ni kerap jugak la kita dengar lagu - lagu MJ dimainkan kat radio... tapi dalam banyak - banyak lagu tu aku paling tersentuh bila dengar I'll be There dengan You Are Not Alone. 2, 3 kali jugakla aku termenangis bila dengar lagu tu...


Ramai orang claim, depa die hard fan of MJ... Aku bukanla sampai tahap tu tapi aku memang suka lagu - lagu and performances dia. Ingat lagi masa mula - mula kenal Grammy Awards la dan macam - macam lagi English Entertainment Programmes ni, aku masa tu dalam Darjah 4... Sanggup aku ngan Kak Ati meredah gelap malam semata- mata nak gi menumpang tengok TV kat rumah arwah We Kama kat Rotan Tunggal. Paling dahsyat lagi, Kak Long aku sanggup gi menumpang tengok video clip Thriller, Billie Jean ngan Beat It kat rumah Cina mana tah semata - mata sebab suka dengar lagu - lagu MJ.


Kita takkan boleh lupa pada jaket merah penuh sequin yang dia suka pakai, sequinned white glove and his dark glass. Yang paling aku suka tengok, his smiles.Video clip dia yang memang jadi kegilaan aku The Way You Make Me Feel ngan Black or White...


Malam tadi aku tak boleh tido actually, dok risaukan a. Khaizu yang masuk wad kat HUKM. Hangin jugak la aku sebab nobody called me informing that he was admitted. Dekat pukul 9 malam baru aku tau. Itu pun aku yang gi call dia... But truthfully, nothing serious. Diorang cuma nak update record... Dalam berjaga tu aku pun tengok Memorial Service untuk MJ di Staples Centre...


Pada aku, it was a very touching occasion... menangis jugak la aku dengar Mariah Carey nyanyi lagu I'll Be There, dengar speech Brooke Shield, abang MJ nyanyi lagu Smile ngan masa family dia buat farewell speech. Teringat aku one of the mourners kata, Jacko ni unik sebab dia sebenarnya pemalu tapi bila on stage, buat performance... dia jadi orang lain... and bila Brooke Shield kata the most beautiful thing yang ada pada MJ was his smile ( lebih kurang gitula katanya ).


So today, the world bids farewell to a very special person, who connected many hearts, who brought happiness to millions of people and who have united the world with his singing and dancing... May you rest in peace... and may Allah protects you... Mikaeel....

No comments: