Monday, July 6, 2009

AHLAN WA SAHLAN...

Semalam hari yang sibuk buat seluruh warga PSAS ni. Maklumla anak - anak baru mendaftar. Pepagi lagi aku dah tercongok kat ofis pastu gi round setiap block tengok persiapan pendaftaran. Nampak everything okay je...

Menjelang pukul 8, dah ramai ibu bapa ngan students yang sampai. Tapi untuk mengelakkan kekecohan, depa diminta mendaftar selepas pukul 8 sebab nak tunggu orang hospital sampai dulu buat screening H1N1.

Hampir pukul 11 aku pun round buat kesekian kalinya ke block - block. Nampak block perempuan masih smooth. Singgah di Block V3 dan V4 aku tengok barisan makin panjang. Bila aku jengok ke kaunter, tengok kunci bilik dah tak banyak mana... Aikkk, aku dah tak sedap ati...takkan bilik tak cukup?

Tetiba Nahar bisik2 kat aku kata bilik memang tak cukup sebab nampaknya students lelaki melebihi jangkaan... Woihhh ni kena ada contingency plan ni. Cepat - cepat aku jengok V2, nampak masih okay so kalau apa - apa nanti aku akan usher bebudak yang masih tak dapat bilik ke V2.

Ada parents yang dah mula panas sebab bimbang anak depa tak dapat bilik. Aku consult En. Aziz dan Timbalan Pengarah, cadangkan supaya depa kumpulkan parents yang menunggu tu dan explain yang abak mereka pasti akan dapat bilik namun perlukan sedikit masa untuk sort kan biliknya semula.

Pukul 3, aku dah bagi kan depa bilik baru, tetiba timbul pulak kekecohan lagi bila ada antara students yang tukar bilik suka - suka ati depa. Aishhhh...ni yang menggeramkan aku ni...tapi still aku control depan parents. Akhirnya aku khabarkan pada parents, mintak mereka tinggalkan aje anak mereka di hostel dan janji menjelang petang tu anak depa mesti akan dapat bilik.

Adala antara bapak budak yang tak puas hati sebab anak depa dapat bilik bertiga @ dorm. Ya Allah...aku pun tak faham... sekurang-kurangnya kami berusaha meneyediakan bilik...ada poli yang tak tawarkan asrama pada students dia. Lagi susah...

Tapi aku bersyukur sebab sampai petang tu aku masih boleh control... masih boleh senyum dan ketawa... malas nak ikut sangat emo... takpa la..aku anggap parents ni tak faham dan mereka bimbang anak - anak mereka tak dijaga...

Fizah kata bersabar, banyak pahala sebab keja macam ni. Mudah - mudahan la...

1 comment:

hai said...

layan anak2 pun pening kepala, ni pulak ngan orang ramai yang beribu karenahnya!