Friday, May 14, 2010

PERLU SIHAT!!!

Penghujung Februari 2010
Dah 2, 3 hari aku pening kepala. Bermula dengan anak2 yang demam akhirnya aku berjangkit sama. Tapi aku yakin pening tu sebab resdung yang menyerang. Tengahari tu aku ambik MC dan kononnya cuba buat Thai Massage...




Makin lama makin tak reda pening ni... Sepatutnya lepas berurut aku rasa segar tapi aku makin rasa nak tumbang...



Menjelang Maghrib aku dah tak tertahan...aku ajak abang Khaizu ke klinik Nabila. Remarks Dr. nabila yang cantik manis tu menyentap jantung aku.." kak, kena ke emergency ye...darah akak tinggi sangat ni 190/100."



Melalui 1/2 jam pemanduan ke Hospital Slim River aku mula rasa sedikit lega...sampai di emergency bacaan darah menurun ke 162/90... aku diminta tunggu lagi...3 kali bacaan dibuat namun masih tak turun...



Akhirnya aku mintak pada doktor, tolong biarkan aku rehat di rumah sebab keadaan di hospital lebih membuatkan aku stress.



Abang Khaizu nampak sangat bimbang. Sampai di rumah, aku makan ubat dan terus tidur. Sebolehnya abang Khaizu takmau anak2 ganggu aku. Esoknya, aku diberi MC dan berehat sepenuhnya di rumah..



Pengalaman tu buat aku berhati2. Sekarang aku cuba sedaya upaya untuk coolkan diri. Takmau take things too seriously. Banyak tenang2kan diri.

No comments: