Monday, November 24, 2008

JALAN-JALAN HUJUNG MINGGU...

Lama jugakla aku biarkan blog ni tak berusik. Sebetulnya aku busy sikit. Ntah apa la yang busy nye tapi aku memang takde masa nak jengok pun blog ni.

Minggu lepas, tinggal adik Syakir aje di rumah... Syamil biasalah kalau cuti mesti nak tinggal ngan Mak Mon dia kat Tanjung Malim, Kak Ya pulak mana boleh lepas ngan Mak Jun aka Mak dia kat Geriang... Tinggallah kami bertiga dan ironinya petang Ahad tu kami bawak adik Naeim jalan sakan kat Shah Alam - PJ - KL... sebenarnya sesambil aku cari hotel untuk penginapan masa jadi instructor EEP kat Poli Shah Alam.

Puas merayau keliling Shah Alam tapi satu hotel pun takde yang kosong. Aku teringat Holiday Villa kat Batu Tiga...aduyai...semalam sampai 380 sorang, kiranya untuk 2 malam tu kitorang kena bayar lebih kurang 800 sorang... Mak oiii... tak laratla makcik...

Akhirnya aku cube - cuba survey kat PJ... teringat kat sebelah A&W Taman Jaya rasanya ada hotel... Fuh... Nasib baik dapat... a room for three person, RM 195.50 semalam... Aku pun ambik jelah bilik tu... Lepas tu kami terus ke IT World ( Metrojaya lama kat Seksyen 14 ). Ya Allah, terujanya aku tengok semua IT gadget ngan telecommunications punya barang -barang...

Aku dah betul-betul terjatuh cinte ngan satu mini laptop tu, all in all lebih kurang RM 1500.00. Abg. Khaizu pun macam suke je... Apa-apa pun dia kata mesti beli desktop murah untuk dia ngan anak-anak... Takpa, takpa, makcik akan kumpul dana supaya makcik boleh tangkap sebijik laptop kecik tu... Heh heh heh...

Seronok jugak jalan-jalan kat PJ, maklumla dah lebih 10 tahun aku tinggalkan area ni... Pusing-pusing kat SKTamanSEA, area rumah Kenneth ( Paramount Garden ) and area rumah lama kat Seksyen 19... Rindu jugakla kat kehidupan yang hectic masa kat sana...

No comments: