Wednesday, November 12, 2008

STROKE!!!


Balik dari ofis semalam kami heboh berbincang tentang rancangan Kelab PSAS untuk menganjurkan makan malam bertema. Dalam dok terfikir-fikir pakaian apa yang nak dipakai nanti, akhirnya kami sampai di Bukit Beruntung.


Aku sambung pulak berpakat ngan abang Khaizu... wah tak aku sangka dia bersemangat habis... Siap tengok VCD lama lagi nak tunjuk kat aku fesyen kebaya yang dia suka... Bebudak bertiga tu memang tak da hobi lain selain bercakar... Hum...nama pun bebudak kan...


Dalam pukul 11.00 malam, phone aku berdering, bila aku angkat terdengar suara Fatin kat hujung talian... " Mak Ngah, abah strok...kat Hospital Selayang... Mak Ngah tolong pergi tengok boleh tak???"


Aku jadi terpempan, alamak! macamana ni... Rumah aku dengan Selayang bukan dekat, lepas tu dah nak tengah malam. Phuuuu....Ezatul, jangan panik... aku pujuk diri. Ku cuba dail nombor a. Atan, engaged... Ku cuba sekali lagi... ha ... dapat...


Walaupun tak jelas...aku boleh dengar suara abang Atan yang lemah. Aku tau dia menangis...Dia ceritakan macamana dia jatuh dalam bas semasa nak bertolak ke Kelantan. Nasib baik anak Kak Dah ada kat stesen bas, dia pun di bawak ke Hospital Selayang dan dimaklumkan dia suspected stroke...


Aku call Kak Long, Ijad, bagitau Ngah di Sg. Lui dan cepat - cepat text Ikram... ringkas je aku kirimkan ingatan, " Ikram, Mak Ngah rasa tak perlu gesa-gesa datang ke KL. Tunggu dulu perkembangan abah. Kalau apa-apa nanti Mak Ngah contact lain. Kesian kat Ummi, nak jalan jauh2 waktu malam." . Aku tak mau sebab risaukan abahnya, Ikram akan buru-buru datang ke KL. Aku tau benar cara Ikram drive...


Ntah kenapa aku rasa sedih benar... Yelah... yang sakit tu abang aku...Tentu sekali aku sedih... Cadangnya aku nak ajak a. Khaizu menjengok a. Atan di Saujana Utama malam ni... tengokla Insya Allah...

No comments: