Tuesday, November 4, 2008

SESEKALI SEPI MENJENGAH...


Entah kenapa sejak akhir - akhir ini aku jadi sangat sensitif dan sayu hati... Bermacam - macam perasaan bercampur-baur dalam segenap ruang hati, berkecamuk menjadikan aku kekadang serabut...


Aku banyak merenung perjalanan seharianku sejak kebelakangan ini... Kecewa??? Mungkin aku sedikit terkilan dengan bermacam-macam kisah suka duka yang menimpa namun aku kini memasuki fasa pasrah dan berserah nasib pada Yang Punya Dunia...


Semalam tanpa niat dan sedar, aku luahkan segala kegusaran hati pada abang yang akhirnya menumpahkan rasa penyesalan yang sarat atas segala keterlanjuran dan kekhilafan yang pernah dilakukannya.


Perasaan dosa menghimpit diri tatkala aku kenangi betapa sering aku menyatakan " kalau " dan " andai " dalam menatari hari - hari yang telah terlepas jauh kutinggalkan...


Ya Allah...damaikanlah hati ku... Ya Allah...luaskan dan tenangkan hatiku... Mudah-mudahan aku sentiasa lapang dada menghadapi cubaan dan dugaan...


No comments: