Wednesday, June 3, 2009

APA CERITE???

Ramai orang terkejut..Aku pun tak sangka sebenarnya... Apanya???? Aku tak jadi operation... Kelakar pun ada tapi itulah realitinya... Anak Pak Zali ni memang penakut tahap gaban alkisahnya...

Pagi Isnin 25 Mei tu masa nurse paskan robe putih kat aku, aku tak rasa apapun... Bila pukul 11.00 nurse tu mintak aku tukar baju and ready nak gi OT aku dah tak boleh control aku punya ketakutan. Abang Khaizu siap tegur lagi, aku menggeletar masa sarung robe OT...

Masuk dalam OT aku pun dipindahkan atas meja bedah... Everything dah ready tapinya bila diorang ambik BP reading...190/115 kau... Diorang cuba tenangkan aku... Dr. Zainal kata, muka aku nampak takut sangat walaupun aku cuba senyum.... Sampai dah dekat sejam, darah aku turun sikit je so Dr. Zainal kata it will be risky kalau diorang proceed so operation tu dibatalkan...

Abang Khaizu punya la terkejut badak sebab aku sendiri call dia dari wad suruh naik... Dia ingat kan punya la terror doktor kat Selayang ni sampai aku boleh bercakap lepas kena bedah... Ketawa besar dia bila aku kata tak jadi.... Kesian la tengok Cik, Ibu ngan Kak Ina yang datang dari jauh walaupun diorang actually rasa lega bila aku tak jadi operate...

Petang tu aku didischarge and kitorang pun balik ke Tanjong Malim. Esoknya aku gi keja sebab nak attend kursus MQA... Walaupun pedihla jugak hati kena kutuk ngan kengkawan tapi aku buat dekkk la... Sekarang ni aku jaga sungguh pemakanan dan diri sebab takut sakit balik...

Aku cakap kat abang Khaizu, kalau kena operate jugak aku nak suruh depa bagi aku ubat tidor sebelum depa tolak aku ke OT... he he Pengalaman pengalaman

No comments: