Sunday, June 28, 2009

SHORT TRIP...

Dah 3 hari aku mengerekot kesakitan.... Perut ni memulas gile babas ni... Dah tak terdaya rasanya membawa diri... Nak nak lagi dicampur pulak dengan kegelabahan aku menanti perkhabaran nasib ku pagi ni....

Ya Allah, aku mohon kasih sayangmu... janganlah kau uji aku dengan ujian yang tak daya aku hadapi...Janganlah kau bebankan aku dengan beban yang aku tak mampu galasi... Mudah - mudahan kasih sayangmu pada ku melimpah ruah untukku... Amiiinnnnn.......

Sepanjang minggu lepas aku di Kota Bharu menghadiri Seminar Peningkatan Kualiti Warden Asrama. Overallnya, aku tak berapa puas hati dan seronok dengan perjalanan sesi sepanjang kursus sebab kurang menepati apa yang kami perlukan. Namun segala ilmu dan maklumat yang diperolehi sepanjang minggu itu aku hargai dan jadikan panduan Insya Allah...

Lagi satu yang buat aku sangat tak seronok sebab aku demam. Agak teruk jugak la sebab tonsil aku bengkak so melarat-larat sampai ke tengkuk dan kelenjar... Ditambah pulak dengan slot yang agak suam suam kuku makanya aku hampir-hampir nak mintak excuse dan tidur kat bilik. Memang tak terdaya sangat...

Hari Khamis, memandangkan orang dah mula tak bersemangat nak teruskan sesi, Ustaz Amri ( Urusetia dari BKPel ) hentikan sesi pada pukul 4 dan bersambung semula jam 9 bagi sesi perbincangan. Aku ambik kesempatan ke rumah abang Atan... Ngengada sungguh aku mintak abang Atan jemput aku kat hotel biarpun aku memang dah sedia maklum dia takkan menolak...

Kak Imah suruh aku ponteng je sesi malam tapi a. Atan kata tak payah... Dia janji nak jemput aku semula di hotel selepas sesi dan katanya nak ke Tok Bali makan pulut ngan ikan bakar... Fuuuhhhh.... favourite aku tu...

Hampir pukul 2 kami sampai kat rumah lepas makan pulut ikan bakar... Kali ni memang tak sempat nak borak panjang sebab ni kira lawatan singkat je... Aku ingatkan diorang suruh balik beraya kat Raub nanti... Nampaknya si Asilah dah beria - ia pasang angan - angan... Mudah - mudahan jadila....

1 comment:

hai said...

hehehe...kesian!tapi tak pe la boleh gak bermanja2...bila lagikan????