Tuesday, June 16, 2009

HMMM....

Minggu ni agak sibuk...padan muka aku...sapa suruh cuti seminggu...He he...

Esok, lusa kena attend Kursus Menjawab NCR yang sebenarnya aku dah pernah attend tapi takpa, memperkayakan ilmu pengetahuan yang kita ada...

Semalam sibuk uruskan pertukaran sekolah Syamil ke Trolak Utara... Kesian dia...selalu kena tukar sekolah... sebab tu aku tak terlalu paksa dia untuk excel dalam pelajaran dia... Maziha hantar mesej semalam bagitau yang aku kena gi meeting kat KB next week... Nampaknya kena pindah cepat-cepat la ke Trolak kalau tak kelam kabut jugak anak-anak aku...

2,3 hari ni aku banyak refleksi diri, betapa Allah tu sangat pemurah mengurniakan aku bermacam-macam jenis nikmat dan kurniaan... Sesekali diujinya tetapi Alhamdulillah masih dapat aku tangani...

Semalam tiba-tiba aku tefikir kenapala aku sign DH dan masuk ke skim baru ni? Kalau aku tak sign DH dah tentu aku akan diposting kan ke sekolah semula. Tak payah la pening - pening kepala dan stress selalu. Tapi aku teringat pulak Anwar Arshad cakap, ada sebab kenapa kita diletakkan di sesuatu tempat tu... Akhirnya tentu ada kebaikan untuk kita...

Sejak kebelakangan ni..mungkin sebab dah meningkat umur kot... aku banyak muhasabah diri, dan berbalik pada agama... Apa - apa aje yang jadi pada aku...aku serahkan pada Allah...hati jadi lebih tenang dan seronok begitu...

No comments: